Loma-ajat pitäisi lopettaa

Minulla ei ole koskaan ollut varsinaista lomaa. Siis olen tehnyt lomamatkoja, mutta en ole ikinä ollut missään sen henkisessä työsuhteessa, että olisin sieltä ottanut esim. 4 viikkoa lomaa – enkä ota. Mitä enemmän asiaa ajattelen niin sitä typerämmältä tuollainen väkinäinen lomasysteemi tuntuu.

Ei ole kansantaloudellisesti järkevää, että lomaillaan turhaan jonkun kalenterin mukaan, vaan silloin, kun henkilö on oikeasti loman tarpeessa. Minä olen nyt loman tarpeessa, joten lähden sunnuntaina lomalle 6 päiväksi. Hankin aamulla lentoliput, tein vuokra-autovarauksen ja tulen käymään kolmessa maassa sillä autolla.

Olisi ollut aivan mahdotonta tietää vaikkapa puoli vuotta sitten, että olisin juuri nyt tarvinnut lomaa. En itseasiassa tiennyt sitä edes viime viikolla. Nyt havaitsin tarpeen ja matkustan.

Ehdotan, että perinteisistä lomista luovutaan kokonaan ja jokainen laitetaan lomalle silloin, kun hänen suorituskykynsä on laskenut tai todetaan, että nyt on parempi, jos minä lähden lataamaan akkujani ja hankkimaan uutta boostia syksyn/talven varalle.

Lenkkarit lähtevät luonnollisesti mukaan!

