1 million

1million-paco-rabanne

Tässä on loistava esimerkki erinomaisesta pakkauksesta ja brändäyksestä. Kun ton näkee, niin sen kultaharkon haluaa ostaa heti. Niin minullekin kävi lentokentällä. Näin sen paketin siellä jossain mainoksessa ja ostin saman tien, vaikka olisi pitänyt mennä jo gatelle.

Näyttävä, tyylikäs, hyvin brändätty tuote, jolla on positiivisia konnotaatioita. Noin sen pitää toimia. Valitettavan harvoin vain näkee tuotteita, joista huomaa heti millisekunnissa, mistä on kysymys.

P.S. Kerron myös esimerkin siitä, kuinka ei kuulu toimia. Samaisessa kaupassa oli kassajonossa ennen minua lentohenkilökuntaan kuuluva henkilö, jolla oli Blue 1 -uniformu, mutta Finnairin logo luottokortissa. Kysyin onko tuo teillä muka sallittua, niin totesi jotain: tämä on Mastercard. So what, vaikka olisi kultapossukerhon jäsenkirja, mutta ei ole mitään syytä, minkä takia joku ammattilainen tuo esille missään mielessä kilpailijan brändiä. Minä erottaisin tuollaisen henkilön. Ei voida olettaa, että hän olisi lojaali ja oman yhtiön etua ajatteleva työntekijä

Mainokset