Sentterit loppu

Liigajoukkueen urheilutoimenjohtaja menee pelaajakauppaan, jossa tuttu kauppias tervehtii häntä:

Terve mieheen, mikä on huolesi? Loukkaantumisia pukkaa, pelaajat floppaavat vai mistä kenkä puristaa?

Utj näyttää murheenmurtamalta ja toteaa masentuneena:

Coachi ja fanit väittää, etten oo hankkinu senttereitä ja nyt kaksi on loukkaantuneenakin. Mun on pakko saada tänään joku sentteri hankituksi, muuten coachi saa raivarin.

Kauppias tyynnyttelee:

Sä tiedät tän tilanteen. Sentterit on loppu, mutta mulla on sentteri/laitureita. Sanot vaan, että pelaaja voi pelata sekä keskellä että laidassa niin ne on tyytyväisiä.

Utj ei ole vastaukseen tyytyväinen ja keskustelu käy kiivaaksi:

Utj: Sä lupasit viimeksikin, että se menee läpi. Ei mennyt. Mä ostin kaksi sentteri/laituria, mutta coachi heitti toisen pihalle ja toinen pääsee vain joskus laidassa pelaamaan. Coachi sanoo, että ne ei osaa puolustaa, eikä voittaa aloituksia. Kaiken lisäksi coachi testaa koko ajan harjoituksissa, mitä ne osaa. Se saa kaiken tietää, en mä pysty kusettaa sitä.

Kauppias: Hei come’on, tällä kaudella ei ole senttereitä, ei kellään muullakaan seuralla oo. Kerro se sille coachille ja ota laitureita.

Utj: Mun on pakko saada sentteri.

Kauppias: No on mulla Tampereelta Corso.

Utj: Mikä korso? Korso on Vantaalla.

Kauppias: Ei ku sen jätkän nimi on Corso. Korso ceellä, hienompi nimi kuin Vantaan Korso, joka on koolla.

Utj: No mikse on saatavilla Tampereelta, jos kaikilla pula senttereistä, onks niillä rahat loppu?

Kauppias: Se ei ole se ongelma, vaan se on pelannut huonosti.

Utj: Pelannut huonosti? No miten mun coachi hyväksyy sen, jos se ei pärjää Tampereellakaan?

Kauppias: Kyllä siinä potentiaalia on.

Utj: No onks se edes halpa? Maksaako tamperelaiset osan sen palkasta?

Kauppias: Ei, siinä se mutta onkin. Se haluu palkankorotuksen.

Utj: Palkankorotuksen? Jos se on pelannut huonosti, niin miten se voi haluta palkankorotuksen?

Kauppias: No kun sentterit on loppu. Myyjän markkinat.

Utj: Mua käy formulat kateeksi, siellä kuskit maksaa ajamisesta. Eihän tulisi kuuloonkaan, että huonosti ajanut Kovalaisen Hessu vaatisi nyt palkankorotusta.

Kauppias: Lätkä ei ole formulaa my friend.

Utj: Mutta Kovalainen on silti tunnettu Suomessa. Me otetaan se ilmaiseksi, sen ei tartte maksaa mitään, että pääsee meille. Me saadaan tunnettu henkilö ja laitetaan se sentteriksi ja Hessu saa duunin ilman, että sen pitää maksaa siitä.

Kauppias: Mä en Hessua pysty myymään, se myy itse itseään nykyään. Onkohan toi muutenkaan hyvä juttu, mitä sun coachi siitä sanoo?

Utj: Me ei millekään Corsolle palkankorotusta aleta antamaan. Jos sentterit on loppu, niin me otetaan Hessu. Mä lähen nyt soittamaan sille kaukopuhelun.

Kauppias: Okei. Mut jos tulee tarpeita niin sä tiedät, että sä voit tulla tänne koska vaan niin mä myyn sulle vahvistuksen.

Utj: Joo. Mun täytyy mennä moi.

Kauppias: Moi.

Emme malta odottaa sentterietsinnän seuraavia käänteitä. Loukkaantumissuma, pelaajien epäonnistuminen ja muut seikat ovat värittäneet alkukautta. Nyt kun sentterit ovat markkinoilta loppuneet, niin saatamme nähdä mielenkiintoisia juonenkäänteitä. Saa nähdä missä aikataulussa jotain tapahtuu.

