Juoksufoorumi ja varjofoorumi

Jodlaajan blogia lukiessani ei voi välttyä ajatuksesta, että voi sattua jotain ikävää. Tulee nykäsmasan viimeaikaiset kokemukset mieleen. Onko järkevää ajaa jonkun helvetin sepon palstan takia Jodlaaja kuilun reunalle?

Olen tekstaillut SaSan kanssa ja tullut vakuuttuneeksi siitä, että hän ei ole tämän kaiken takana. Olemme yrittäneet miettiä yhden kaverin kanssa porukalla, ketkä hyötyisivät tällaisesta vainosta ja mikä yhdistää tekijää, minua ja Jodlaajaa. Jotenkin vaikea löytää. Huomasin, että jo helmikuussa varjofoorumilla oli levitetty minun ja Jodlaajan oikeita nimiä. Ylläpito poisti ne eilen pyynnöstäni, mutta se sai ajattelemaan. Tämä ei nyt ole Kokkolan ultran jälkeinen kampanja, vaan idea on paljon vanhempi. Ehkä Jodlaajan ajaminen pois juoksufoorumiltakin on päätetty jo silloin. Luin siis eilen läpi Jodlaajan harjoituspäiväkirjaa ja -blogia ja painoin merkille nimimerkit, jotka ovat jotain kommentoineet. Niistä kukaan ei jotenkin herättänyt hälytyskelloja. Jos puhtaasti minuun liittyvää skeidaa varjofoorumilla ajatellaan niin suurimmat motiivit ovat kuitenkin yhä SaSalla, sepolla ja pertulla. SaSan kanssa olen keskustellut ja tullut siihen johtopäätökseen, että hän ei ole paha ihminen, vaan hän on jopa viime päivinä ollut auttavainen minua kohtaan, joten jäljelle jäävät seppo ja perttu tai sitten nämä mystiset muut nimet, jotka minulle on esitetty, mutta joita en tunne. Koska asiaan liittyy kaiken tyyppinen stalkkaus niin olemme tehneet vähän psykologista profiilia tekijästä tai tekijöistä ja tulleet siihen lopputulokseen, että voi olla mahdollista myös epäaktiivinen juoksufoorumilainen, joka on hyvin katkera. Ei kirjoita, mutta seuraa ja vainoaa toisia.

Kun aloitin juoksemisen tai kun liityin Juoksufoorumille, niin pidin SaSaa (tai siis hänen entistä nimimerkkiään, hänhän vaihtoi nimimerkin nyttemmin, jotta voisi vittuilla ikään kuin puhtaalta pohjalta ilman että häntä osataan yhdistää siihen entiseen) yhtenä meistä. Siis minä, SaSa ja Tombe76 olivat vähän aloittelijoita ja katsoin, että olemme ikäänkuin samassa veneessä. Herra47 ja Pegasus olivat sitten vähän etevämpiä, kokeneempia juoksijoita, jotka halusin silloin päihittää. Keskustelin jopa mm. pertusta yv:llä aikanaan SaSan kanssa silloin, kun ensimmäisiä kertoja minun vastaista vainoa foorumilla tapahtui. Luotin häneen, mutta hän petti luottamukseni. Hän alkoi kiusata minua ja oli osasyyllinen siihen, että seppo ja kumppanit poistivat minut foorumilta. Silloin SaSan olisi pitänyt puolustaa minua, mutta hän oli pelkuri. Normaali-ihminen olisi tajunnut, että jos on ollut erimielisyyksiä, niin joskus on menty liian pitkälle. SaSan olisi pitänyt ilmoittaa sepolle, että Baldini takaisin foorumille tai tulee nokkaan.

Sepollahan tässä kaikessa on eniten menetettävää. Hän on menettänyt kaikki keskeiset juoksijat foorumiltaan. Minkä hiton takia Garmin haluaa sponsoroida foorumia, jossa joku urpo tavoittelee kahta tuntia puolikkaalla, vaikka jokainen ihminen maailmassa tietää, ettei kahteen tuntiin vaadita yhtään ainoata lenkkiä. Ei ainuttakaan. Täytyypä kysyä muuten Garminin mielipidettä koko tästä sotkusta muutenkin. Voisin soittaa jenkkeihin pääkonttoriin ja ilmoittaa, että tietävätkö tukevansa tuollaista foorumia. Lisäksi olen nähnyt sepon kuvan. Saamelainen, jolla on hullunkiilto silmissään. En ole ikinä asunut pohjoisemmassa, joten minä en ole syyllinen siihen, että saamelaisilta on aikanaan viety maat. Niinpä ei ole suoraa sellaista syy-yhteyttä olemassa, mistä voisi kostaa, mutta sen tiedän, että kun olen joskus lomaillut Lapissa niin esim. ravintoloissa olen saanut huonoa palvelua. Heillä on siellä jotenkin hampaankolossa etelän ihmisiä kohtaan. Niinpä se viha voi olla ihan puhtaasti rotuvihaa tai jonkinlaista Helsinki-vastaisuutta ja saan kärsiä siitä nyt.

Kuten olen aikaisemmin todennut, niin takaisin ottaisin sen ja en ikinä enää liittyisi Juoksufoorumille mikäli voisin, mutta kun minulla ei ole aikakonetta käytettävissä, niin voin vain neuvoa muita olematta liittymättä sinne. Pysykää kaukana siitä hullujenhuoneesta ja mitä tulee varjofoorumin, niin voihan se olla, ettei syyllinen oikeasti selviä, mutta joka tapauksessa on se nyt jumalauta kumma, jos ihmisillä ei ole muuta tekemistä kuin pilkata toisia joidenkin helvetin nimimerkkien takaa. Minkälaisia paskahousuja tollaiset ihmiset ovat. Sen on loputtava nyt. Se ei auta siinä vaiheessa sitten enää katua, jos esim. Jodlaajalle käy jotenkin huonosti (vrt. Nykänen).

