Vertailu muihin

Eilen prätkä oli tohtorilla. Vetoakselin vuotava stefa vaihdettiin. Odotellessani luin Juoksufoorumia pitkästä aikaa. Katselin Sepon harjoituspäiväkirjaa, koska kesäkuun tapaamisessamme jäi sellainen mielikuva, että hän yrittäisi kovaa aikaa Vantaalla syksyllä. Noiden vauhtien seuraaminen tuosta harjoituspäiväkirjasta tuo itselleni hyvän fiiliksen oman kuntoni suhteen. En ole ollut missään valmennuksessa, en ole oikeastaan nyt edes harjoitellut, kun pakara ei ole kestänyt reipasta menoa kuin vasta vähän aikaa. Olen juossut pk:ta ja yhteensä 3krt 10km hieman kovempaa matolla. Juoksen silti vähintään samaa vauhtia kuin hän, jos en kovempaa. Toki hän tekee pidempiä maravauhtisia ja pitkiksiä loppunostolla, minä en. Toisaalta hän ei tee vetoharjoituksia, eikä oikeasti kovia harjoituksia muutenkaan, mitä itse tekisin, mikäli olisin tuossa vaiheessa harjoituskautta. Hän ei siis tähtää ihan huipputulokseen.

Tämä vertailu nyt antaa tavallaan uskoa siihen 2.4x-projektiini. Olen ainakin Seppoon verrattuna oikealla tiellä. Hän on nyt valmistautumassa kisaan ja minä olen vasta pk-kaudella, mutta juostaan käytännössä samoja vauhteja. Tästä on hyvä jatkaa.

