Kohupaljastus blogistani

Tiedättekö miksi Seppo ei laita rekisteröinnin taakse Juoksufoorumissa esim. harjoituspäiväkirjoja? Sen takia, koska tirkistely ja sonnan viskominen mm. Suomi24:lla tarkoittaa kassakoneen kilinää. Olen jopa miettinyt, kuinkakohan monella nikillä Seppo itse kirjoittaa Juoksufoorumille ja kuinka monella nikillä hänen kannattaa kirjoittaa, jotta pöhinää olisi riittävästi, tulisi klikkauksia ja mediakortti näyttäisi sellaiselta, että sponsorit maksaisivat hunajaa saadakseen bannerinsa palstalle.

Joo, vähän ristiriitaista, että minä bännätty henkilö, Juoksufoorumin pelkureiden mielestä persona non grata, näen kenen tahansa tyypin harjoituspäiväkirjan, jos haluan nähdä, mutta en näe sitä ainoaa foorumin hyödyllistä puolta eli kimppalenkit. En tiedä, koska ja missä olisi lenkkiseuraa tarjolla. Itseasiassa monesti kimppalenkkejä haluttaisiin mainostaa julkisesti, jotta saataisiin uutta porukkaa mukaan, mutta se ei ole mahdollista, koska Seppo on salannut juuri sen puolen, jonka pitäisi olla julkista ja sen, minkä pitäisi olla sisäpiiri-infoa, on julkista.

Itse toimin toisin. En kalastele klikkauksia. Minun blogissani voi etusivua rullaamalla lukea vaikka koko blogin läpi. Se on lukijalle yksinkertaista ja vaivatonta. Varjopuolena on se, etten saa paljon klikkauksia. Saan statistiikkaa, että sivullani on paljon kävijöitä, mutta he eivät klikkaa varsinaisesti niitä yksittäisiä blogipostauksia niin paljon auki. Toisaalta koska blogini on epäkaupallinen, niin en tarvitse tätä tietoa. En tarvitse vaikkapa juttuja, joissa on harhaanjohtava otsikko sitä varten, että tulisi klikkauksia kuten iltapäivälehdet tarvitsevat. Tämä on ulkopuoliselle mahdollisesti yllättävää, suorastaan kohu.

Toki olisi minulle mahdollista rakentaa ulkoasu erilaiseksi ja laittaa Garminin mainos yläreunaan. Siinä tapauksessa laittaisin otsikoksi: kun klikkaat, minä voitan. Paljonkohan muuten Vantaan maraton maksaisi minulle?

