Baltsu news 3/2016

Lyhyitä uutisia:

  • flunssa

Olen kärsinyt lauantai-illasta flunssasta. Olin viime viikolla kolme kertaa hieman kaverina muuttoapuna. Siinä meni yhteensä joku 10 tuntia eli vaikka viikolla tuli lenkkiä vain 20km ja yksi vesijuoksu niin kuitenkin fyysistä hommaa tuli tehtyä, mikä on ihan jees. En edes vilustunut siinä, mutta pe-la yönä sitten vilustuin. En ollut vielä siirtynyt pitkäpunttiseen pyjamaan ja kelin kylmetessä palelin. Olo oli vielä iltapäivällä suht ok, kun kävin saunassa, mutta kun istuin saunan jälkeen vähissä vaatteissa, aloin palella uudestaan. Illalla olin jo flunssassa. Siitä alkaen olen nyt levännyt eli siis en ole mitään liikuntaa harrastanut.

  • motivaatiopula

Treenaamisen suhteen olen nyt jonkinlaisessa henkisessä Aleppossa. Elokuusta alkaen olen kärsinyt jalkavaivoista, mm. pohkeiden jumiutumisesta ja oikean akillesjänteen kipuilusta ja se on ollut henkisesti vähän rankkaa. Syyskuussa floppasin kympin kisoissa, kun kunto oli päässyt jotenkin romahtamaan (vauhtitreenien puutteen tai liiallisen määrän vuosksi). No nyt olen treenannut viimeiset n. 10 viikkoa hyvin vähän, 20-50km viikossa. Ei ole oikein mieltä lähteä lenkille, kun sattuu johonkin. Akillesjänne on edelleen kosketusarka. Ajoittain juoksu tuntuu ihan ok ja on parempia päiviä, jolloin tekisi mieli revitelläkin. Toisina päivinä puolestaan pohkeet tai takareidet tuntuvat kireiltä, eikä hommasta tunnu tulevan mitään. Pidän siis nyt vähän hiljaiseloa, olen tavallaan väliaikaisesti lopettanut juoksemisen.

  • iloja muista asioista

_20161025_105419.JPGOn täytynyt hakea sitten pieniä iloja ihan muista asioista. Viettää jonkin verran sosiaalista elämää, katsoa elokuvia tai urheilua, lueskella jne. Eilen kävi hauska juttu. Tein vaihtokaupat. Vanhempani olivat olleet lapsenvahtina veljenpojalle. Olivat olleet Citymarketissa, jossa on hyvä olutvalikoima. No faija oli sanonut ääneen, että pitää ostaa minullekin joku olut (koska tietävät, että pidän oluista ja jos syödään perhepiirissä yhdessä niin silloin nautin usein jonkun oluen). Ottivat jonkun ostoskärryyn ja kun menivät kassalle, niin huomasivat, että pojalla on kädessä yksi olut, jonka oli ottanut minulle hyllystä. Eli kun oli kuullut, että minulle pitää ostaa olut, niin oli ryhtynyt itse toimiin ja se tölkki oli todellakin olutta, mitä hän oli valinnut. Ja hän on 2,5 vuotias. Kun kuulin asiasta, niin päätin käydä tekemässä vaihtokaupan. Vein pojalle melko kookkaan vihreän safarimallisen Citroën 2CV auton, jossa on joustavat pyörät, joten hän voi ajella sillä erilaisilla pinnoilla ja sain häneltä oluen, jonka join katsoessani A-Studiota. Kuvassa siis tuo berliiniläinen IPA, minkä sain vaihtokaupassa.

