Toipuminen influenssasta

Influenssasta toipumiseen saattaa mennä kuulemma kolme viikkoa. Se on aika pitkä aika. Jos ajattelee, että on ollut kipeänä esim. puolitoista viikkoa ja toipuminen päälle, niin se on pitkä aika. Lisäksi pitää muistaa se, kuinka paljon kunto on heikentynyt taudin aikana. That’s why rokotus ensi vuonna.

Eilen rullailin ja venyttelin. Pakarat, lonkat, kyljet jne. särkevät todella paljon. Tauti on mennyt lihaksiin tai sitten se johtuu vain yksinkertaisesti siitä, ettei ole päässyt urheilemaan. Joka tapauksessa on paha istua tai maata iltaisin tuon säryn vuoksi. Eilen oli pakko ottaa Burana 600mg, jotta ylipäätänsä oli mahdollista mennä nukkumaan. Tänään olisi tarkoitus suunnata uimahallille ja harrastaa kevyttä vesijuoksua. Josko tuo lämmin vesi ja sauna parantaisivat tätä ongelmaa.

Saunominen ja altaassa olo parantaa ainakin unta. Olen toki pari yötä nukkunut jo hyvin, sellaiset 7 tuntia. Yöllä valvomista ei enää ole ollut. Voisin nukkua jopa enemmänkin ellei nukahtaminen olisi vaikeata. Olen rättiväsynyt, mutten saa unta. No parempaan suuntaan silti menossa.

Olen tällä hetkellä noin puolen päivän työkunnossa. Se tarkoittaa sitä, että aloitan päiväni myöhemmin ja lopetan sen aikaisemmin. Jos aloitan klo 10 niin joskus klo 15 simahdan totaalisesti, eikä siihen auta kofeiini, eikä mikään. Väsyttää vain ihan hillittömästi. Olen parina päivänä vähän kävellyt ulkona, käynyt esim. ostamassa joulukortit tms. vastaavaa tai katsomassa kirjakaupassa potentiaalisia joululahjoja, mutta about kuudeksi olen viimeistään matkustanut himaan ja painunut pariksi tunniksi sänkyyn lepäämään. En ole nukahtanut, mutta olen levännyt. Sitten kahdeksan maissa olen syönyt ja sen jälkeen katsonut televisiota. Eilen tosin ysin ja kympin välillä seurasin vain ohimennen keskustelua Postin toiminnasta, sillä tosiaan pyrin rullailemaan ja venyttelemään. Kipeimpiä kohtia hoidin hierontapallolla. Yritin juoda pitkästä aikaa oluenkin, mutta 33cl pienen tölkin juomiseen meni joku 3 tuntia. Avasin tölkin joskus uutisten jälkeen ja yksi 1/3 oli juomatta vielä 23.35, jolloin kolmosen sarja päättyi. Oli pakko jatkaa telkkarin katsomista, jotta sain sen hiton kaljan juoduksi. Joo, juoma ja ruoka maistunut huonosti viime aikoina.

Henkisesti tämä on nyt todella raskasta. Tuntuu, että tauti on vienyt kaikki voimat. Ei ole motivaatiota mihinkään. Ei oikein jaksa tehdä mitään ihmeellistä ja kaikki asiat tuottavat vain negatiivisia fiiliksiä. Ainoa positiivinen asia joulun tulemisessa on nyt se, että saa levätä. Tai no minähän olen levännyt muutenkin, mutta tällaisen taudin aikana ei saa kunnon lepoa.

