Ruusila, Valavuori, Teri Niitti ja mä

Sofia Ruusila katseli persettäni salilla. Onneksi olin pukeutunut tiukkoihin Skinsin lyhyisiin trikoisiin, niin en näyttänyt läskiltä ja hän ei joutunut laittamaan paheksuvaa kuvaa minusta someen. Muutama vuosi sitten hänen jäsenyytensähän lakkautettiin Elixiassa kun hän piti näkymiä vaatimattomina. Silloin joku läski treenasi kauhtuneissa kuteissa siellä. Joo, olin itseasiassa hyvännäköinen vaikka itse sanonkin, joten olisi ollut epänormaalia, jos minua ei olisi salilla katseltu. Minä itsekin katselin minua – peilistä 🙂

Vastaavia tapauksia on muitakin, joissa yhdestä päivityksestä nousee myrsky, vaikka olisi aiheesta sanonut. En tiennyt kuka hiljattain kuollut Teri Niitti on. Itseasiassa en ollut koskaan kuullutkaan hänestä ja kun kuulin nimen, niin ajattelin, että se on joku Putous-hahmo. Nimi ei kuulosta aidolta, vaan se tuntuu olevan otettu entisajan hiihtomaajoukkueen Terinit-merkkisestä hiihtopuvusta. Hitto mulla on vanha 1991 kauden yksiosainen Terinit-kilpahiihtopuku. Olen juossut sillä kahdesti kisojakin. 1999 Pääkaupunkijuoksun ja Aktia cupissa kerran, muistaakseni joulukuussa 2010. Anyway, Teri Niitti oli saanut paskamyrskyn niskaansa, kun oli jotenkin kritisoinut imettäjiä. En tiedä tapausta tarkemmin, mutta se ajoi Teri Niitin masennukseen.

Sitten on Valavuori, jonka homokommentti oli jossain määrin asiaton, mutta hänkin sai giljotiinistä niin, että heti potkut ilman mitään neuvotteluja. Entäpä sitten minä. Kun puolustin Juoksufoorumilla normaalien ihmisten oikeutta elää kunnolla ilman että spurgut ahdistelevat ja häiriköivät niin minut ”tapettiin” siitä hyvästä tai Juoksufoorumin nimimerkki baldini tapettiin, jonka seurauksena en saanut enää pitää yhteyttä juoksututtuihin, kuulla milloin on yhteislenkkejä tai vaihtaa mielipiteitä valmennustietämyksestä.

Tämä kaikki on suvakeiden syytä. Suvakin ovat vasemmistolaisia kiihkoilijoita, joilla on vain yksi totuus. Vasemmistolainen, feministinen ideologia, jota puolustetaan vaikkapa väkivalloin. Se on ihan samaa, mitä kommunistit tekivät. Heidänhän ideologian mukaan aseellinen vallankumous on ainoa oikea tapa toimia. Muka yhteisen hyvän vuoksi. Bullshit, kaikissa kommunistisissa maissa on aina ollut kurjat oltavat, mutta eliitillä mennyt hyvin.

Se on huvittavaa, että määritellään joku yksi ainoa oikea mielipide ja jos on toista mieltä tai jos tapahtuu joku virhe viestinnässä, niin sitä henkilöä kohtaan hyökätään armotta. No ei se mitään, olen varautunut jatkossa paremmin.

Alkuviikon treenit:

Ma palautteleva vesijuoksu 53min.

Ti 5000m soutua vähän kovemmalla vauhdilla. Ensimmäistä kertaa soudin oikeastaan tosissaan kiihtyvävauhtisen soudun, viimeiset pari kilsaa olivat jo aika kovaa repimistä ja olin aika sippi lopussa. Lisäksi leuat ja keskivartalo sekä loppuun 12km/60min juoksua.

Ke leuat, muuta lämmittelyä siinä tangolla, sen jälkeen jalkojen lämmittelyä erilaisilla liikkeillä ja drilleillä sekä heilautuksilla. Sitten vielä 3000m soutua, jotta saa perushien päälle. Sitten 2,5km VR + 8x1000m /600 pal. + 2,3km VR = 17km. Vedot 4 ekaa @ 3.50min/km, 2 @ 3.45min/km, yksi @ 3.38min/km, viimeinen kiihtyvä lähtien 3.35min/km ja vikat 300+ metriä sitten @ 3.13min/km. Alussa oli hankalaa saada vauhti päälle, joten vaikka olin lämmitellyt, pidin vauhdit maltillisina. Vikassa kulki sen sijaan erinomaisesti päkiöillä, olisin voinut vetää kovempaakin. Toki pohkeet tulivat vedoista helliksi

Yleisesti ottaen olen nyt hyvällä päällä. Vuosi on alkanut erinomaisesti. Olen ottanut käyttöön englanninkielisen termin make a friend. Teen siis frendejä. Juttelen salilla kaikille mielenkiintoisille tyypeille ja pikkuhiljaa on käynyt niin, että tunnen siellä melkein kaikki. Myrkylliset tyypit kuten numerolapun raiskaajat, hölkkääjät ja mulkut pitää jättää kokonaan ja tutustua koko ajan uusiin, hyviin tyyppeihin. Akateemisesti koulutettuihin, älykkäisiin tyyppeihin, jotka laittavat itsensä likoon. Eilen juttelin espanjalaisen jätkän kanssa, joka oli juossut puolikkaan alle 1.23 vain 400km juoksutreenillä. Tekee lähinnä jalkavoimaa salilla. Kun treenaa tarpeeksi kovaa, niin se riittää – ainakin puolikkaalle. Mara vaatii enemmän kestävyyttä.

