Kofeiinin yliannostus

Taisin saada eilen kofeiinin yliannostuksen ja tunne oli suoraan sanottuna kammottava. Olen joskus aiemmin, vuosikymmenen vaihteessa kokenut pahoinvointia sen seurauksena, että olen ylittänyt päivän aikana kofeiinin enimmäissuositukset ja ottanut esim. samassa yhteydessä energiajuoman ja espresson. Silloin se on johtunut lähinnä siitä, että olen halunnut pysyä duunia tehdessä hereillä. Nyt oli eri tilanne. Minulle on muodostunut vähän paha tapa juoda liikaa kofeiinipitoisia juomia.

Aamulla on pakko ottaa yksi, samoin kuin lounaan jälkeen, mutta muuten voisi kyllä rajoittaa. Ongelmana on vain se, että pitäisi keksiä jotakin muuta juotavaa tilalle. Ei pelkkää vettäkään halua koko päivää juoda. Joskus olen ottanut iltapäivällä limun, mehun tai alkoholittoman oluen tms., mutta jos ei ole mitään käsillä niin saatan ottaa vähän liikaa kahvijuomia. Luulen, että tämä on pääsyyllinen siihen, miksi nukun vain 5-6 tuntia yössä ja tunnun käyvän aika ajoin ylikierroksilla.

Eilen en treenannut, ts. urheilun ja saunan puute vaikeuttivat nukahtamista. En myöskään tajunnut juoda vettä illalla ja suolainen ruoka tietysti sai janon tunteen, joten join sitten ennen nukkumaanmenoa aika paljon vettä. Nukahdin ehkä puoli kaksi ja tunnin myöhemmin heräsin, että pitää mennä kuselle. Olipa fiksua juoda paljon. Kun palasin vessasta niin tulivat ne kofeiinioireet. Tuntui, että saan sydänkohtauksen. Olin yliväsynyt, mutta en jaksanut oikein yrittää nukkua. Makasin ja alkoi tulla kauhea pahoinvointi. Tuli sellainen tunne, että pakko päästä vessaan ulostamaan. Menin vessaan istumaan, ei tullut mitään. Vähän ajan päästä pääsin taas sänkyyn ja oli tunne, että pakko juoda vettä. Join taas reilusti vettä ja vähän ajan kuluttua paha olo väheni. Olin ehkä reilun tunnin ollut hereillä kun nukahdin. Siitä tunnin päästä sama juttu. Pakko nousta kuselle kun olin kiskonut hillittömästi vettä. Kun tulin kuselta, niin taas hirveä olo. Taas teki mieli ulostaa, mutta kun tiesin pelin hengen niin pysyin sängyssä. Tuntui, että olen jossain huumeissa. Olo oli käsittämättömän väsynyt, mutten pysty nukkua. Koko kroppa tärisi näissä kohtauksissa ja tuntui, että rinnasta tulee jotain tavaraa ulos. En tiennyt, onko sydämen rytmikin pielessä. Nousin istumaan, kun maatessa oli niin huono olo. Nyt otin vain yhden kulauksen vettä. Ensimmäistä tilannetta nopeammin sain onneksi unen päästä kiinni, mutta heräsin silti jo 7 jälkeen todella väsyneenä.

Olen täysin varma, että olen käyttänyt nyt muutaman viikon liian paljon kofeiinia ja sitä pitää nyt vähentää. Silloin kun oli se vatsatauti, en käyttänyt lainkaan, mutta sen jälkeen olen käyttänyt joka päivä ja se on vaikuttanut unen määrään. Nyt tuli pohjakosketus karulla tavalla. Tuossa on mielenkiintoista havaita se, kun aina sanottu, että ihmiset kuollessaan löytyvät usein pöntöltä, niin näköjään kun tulee oikein kropasta huono olo niin tekee mieli mennä tosiaan sinne vessaan ja kuvittelee, että sieltä tulee alapäästä jotain ulos vaikkei tulisikaan.

No joo, ei tällaisia öitä enää lisää kiitos.

