Ansaitsematon paita – kansitakit suhisevat

PSX_20170916_010611.jpgEspoolaisuuteen on jotenkin liitetty takinkääntö, on puhuttu kansitakkien suhinasta. Tietysti se jossain määrin on selkärangatonta pyöriä kuin tuuliviiri, mutta toisaalta joskus on järkevää muuttaa mielipidettään.

Ennen olin sitä mieltä, että paita ansaitaan. Juostaan vaikkapa vähän huonommin ja saadaan se paita ja se muistetaan se suoritus tavallaan sen paidan kautta. Rotaatiossa yksi muiden joukossa sekin paita, mutta kertoo oman tarinansa. Muutin mielipidettäni kuukausi sitten. Silloin Forssan Suvi-illan osaston henkilö tuli tarjoamaan minulle heidän paitaansa ilmaiseksi HCM-expossa. Olin todella iloinen siitä, kuinka hän asiakkaita kuten minua sillä hetkellä hyvällä läpänheitolla kohteli, joten mieluusti mainostan lenkillä Suvi-iltaa eli tavallaan käytän sen minulle annetun paidan siihen, että heidän tapahtumansa saa julkisuutta ja sitä kautta toivottavasti uusia osanottajia. Sama koskee nyt tätä Rantamaratonia.

Mietin viikolla, mitä teen kun en varmaankaan pysty juoksemaan. Ensinnäkin takareiden kanssa ollut ongelmia ja sen jälkeen sitten 1,5 vkoa kipeänä, jolloin kisakunto olisi huono. Ajattelin, etten mene lähellekään Espoota. Viikolla alkoi mieli muuttua ja päätin, että menen ja haen paidankin ja se, mitä olen eilen ja tänään nähnyt ja kokenut, vahvistaa sen, että tein hyvän päätöksen. Yritin tänään vielä lenkillä kokeilla, voisinko juosta kisaa, kun se on kuitenkin vain kymppi. Se osoittautui mahdottomaksi ja syynä oli se, että se takareisi on yhä kyllä kipeä. Aiempiin tiettyihin ongelmiin verrattuna tässä on sellainen ero, ettei se oikein tule paremmaksi, vaikka se lämpiäisi hyvin. Niinpä en voi missään tapauksessa kilpailla ja jos menisin sinne, niin rikkoisin paikkani pahemmin ja sitä en tahdo tehdä. Niin monesti on tullut hölmöiltyä noissa asioissa.

Mutta paidan pidän ja olen iloinen siitä, että minulla on tuo Rantamaraton 2017 -paita. Ne Craftin paidat ovat ihan hyvää matskua ja se, mikä on parasta, on tuo väri. Näin joskus keväällä kuvan ja se näytti huonolta, mutta toi on ihan eri vihreä sävy kuin kuvassa näkyi. Tuo on jonkinlainen omenan väri ja se on minun mielivärejäni. Olen käyttänyt sitä värimaailmaa muissa yhteyksissä ja myöskin juoksupaitana tuo on hyvä väri. Ei ole muuten kauhean kaukana Rantamaraton 2011 -paidasta. Toki tämä on puhtaasti omenan väri ja se oli sellainen voimakkaampi vihreä, sama väri, joka oli niissä yksissä Adios 1:ssä, joita monilla juoksututuillakin oli.

DSC_5849

Miten sitten käytän aikaani nyt, kun en voi kilpailla ja harjoittelen muutenkin aika vähän? No esim. eilinen perjantai-ilta meni niin, että kävin ensin katsomassa HIFK-JJK futismatsin Töölön jalkapallostadionilla ja siitä suuntasin vielä Uimastadionille perinteiseen kuutamouintiin. En siinä tungoksessa uinut kuin 500m, mutta saunoin hyvin ja kun mukavassa pimeässä illassa ajoin poispäin Töölönlahden reunustaa, niin oli kyllä aika hyvä fiilis. Tuollaista tekemistä pitää keksiä, kun kaikki aika ei nyt mene juoksemiseen.

DSC_5870.JPG

Onhan tuo nyt vähän ansaitsematon paita, mutta hiton makea ja pidän sen. Mainostan Rantamaratonia oikein urakalla!

