Punttitreenistä huolimatta kilsoja kivasti

dsc_5076-1376x774.jpgTätä viikkoa voi kuvata paluuksi salitreenin pariin. Sen vuoksi alkuviikosta tuli vähän kilsoja ja loppuviikosta jalat olivat kipeät, jolloin piti juosta hiljaa, mutta kilsoja tuli kuitenkin aika mukavasti. Ei voi siis oikein olla pettynyt, pikemminkin päinvastoin. Olen hyvin tyytyväinen siihen, mitä sain tällä viikolla aikaiseksi.

ma: 10 km kevyt matolla at 5.06 min/km. Salilla pohkeet, yläkroppaa, juoksijan pallotreeni. Adidas Boston Boost 5
ti: 11 km kevyt matolla at 5.07 min/km. 30 min coretunti sitä ennen. Nike Pegasus 35
ke: 10 km mattoilua at 4.44 min/km. Juoksua ennen kyykky, maastaveto ja yläkroppaa salilla. Adidas Boston Boost 5
to: 17,78 km palauttava lenkki at 5.30 min/km. Jalat todella kipeät keskiviikon kovasta punttitreenistä. Testasin Westendin kuntoportaat ja vedin siellä 3×100 askelta ”pikajuoksutreeninä”. Brooks Launch 3
pe: 14,3 km kevyt at 5.19 min/km. Edelleen superkipeät jalat punttitreenistä. Tein alle pohkeet ja keskivartaloa sekä rullauksia. Sitten siirsin tossut ulkokäyttöön ja juoksin Mustikkamaan ja Kulosaaren ympäri. Adidas Boston Boost 5
la: 14,5 km kevyt at 5.25 min/km. Jostain kumman syystä jalat keskiviikon punttitreenistä vain entistä kipeämmät. Niinpä hiljaista juoksua. Brooks Launch 3
su: 31,01 km pitkis at 5.12 min/km. Jalat tuntuivat vihdoinkin vähän paremmilta. Otin jokusen vähän nopeammankin kilsan lenkille, mutta muuten rauhallisesti. Brooks Launch 3

Yhteensä: 108,6 km juoksua ja runsaasti kuntosalia. Kaupunkipyöräilyä tuli myös melko reilusti.

Tiistaina ei tosiaan jostain syystä huvittanut juosta vauhtijuoksua. Keli oli osin sellainen, etten viitsinyt lähteä Eltsuun ja matolla en viitsinyt tykittää. Keskiviikkona harkitsin päivällä Eltsuun menoa, mutten mennytkään ja kun illalla tein sen kovan punttitreenin, niin sen jälkeen se oli game over. Koko loppuviikko meni jalkoja palautellen. Sinänsä en kyllä harmittele sitä. Tämä on pitkän tähtäimen suhteen hyvä, että tein salia ja määrää.

Mainokset