Viikkoyhteenveto: Hyvien asioiden viikko

dsc_0573-1376x774.jpgTällä viikolla tapahtui pieniä hyviä asioita. Ensimmäinen oli se, että omituisesti vaivannut vaiva ei ehkä olekaan lihasrevähdys tai -repeämä, vaan voi olla hermotuksellinen asia. Joku voi painaa hermoa. Se on tullut nyt paremmaksi ja juoksinkin to-su neljä päivää putkeen. Torstai oli todella vaikea, kun juoksun liikerata piti ikään kuin opetella uudestaan, lauantain ulkolenkki oli alussa myös tosihankala johtuen varmaan puuttuvasta lämmittelystä. Sen sijaan mattolenkit pe ja su olivat ihan jees. Luulen, että varsinkin sunnuntaina auttoi se, että poljin fillarilla salille. Nyt on ajatuksena se, että juoksen lähiaikoina kaikki lenkit matolla ja jos en ole mennyt sinne pyörällä, saatan ajaa alle vähän kuntopyörää, jotta kroppa/lihakset lämpiävät.

Toinen asia on se, että sain fillarin kuntoon. Vika oli lopulta hajonneessa ulkokumissa. Kaupunki oli ajanut jotain ihmeellistä hiekoituskiveä, mikä on terävää kuin lasi. Meni sisäkumi kahdesti viikon sisällä ja kun toisen kerran vaihdoin kumia, huomasin, että ulkorengaskin oli hajonnut. Paikkasin sen, mutta se ei auttanut. Renkaassa oli sivupullistumia ja se pyörä ei tuntunut olevan pyöreä. Tilasin uuden ulkorenkaan, mutta se ei ehtinyt tulla viime viikonloppuun mennessä. Se tuli maanantaina, mutten oikein ehtinyt sitä viikon aikana hakea. Niinpä hain sen vasta viikonloppuna ja vaihdoin sen ulkorenkaan. Huomasin, että se vanha oli paksumpi siitä kohdasta, mistä olin paikannut sen ja ongelmat johtuivat siitä. En tiedä mistä sivupullistumat johtuivat. Vanne sen sijaan oli noissa ”mälleissä” säilynyt suurin piirtein alkuperäisenä. Yhdessä kohdassa on vähän sivuttaisheittoa, mutten usko sillä olevan väliä. Uusi Schwalben ulkorengas on parempi kuvioltaankin, joten ajaminen on nyt helpompaa, pyörä rullaa entistä paremmin.

Kolmas hyvä asia oli Hoka Mach 2 -kenkäpari, minkä sain testiin. Se innosti juoksemaan. Sillä tossuparilla mattojuoksu on todella vaivatonta, mutta kuten kaikessa, niin siinäkin kengässä on myös asioita, mistä en niin paljon pidä. Erinomainen kenkä yleisesti ottaen, mutta täytyy tehdä nyt lisälenkkejä, jotta voin arvioida tarkemmin. Joka tapauksessa uusi kenkäpari, joka on erilainen kuin olemassa olevat kenkäni, toi todella mukavasti intoa lisää. 25 kilsaa matolla tänään niillä tossuilla toi hymyn huulille.

Yhteenveto:
ma: lepo
ti: 50 min crossarilla ja siihen alle punttitreeni
ke: 55 min crossarilla sis. 6×3,5 min vedot. Alle 30 min coretunti
to: 10 km matolla at 4.58 min/km. Tein alle alakropan toiminnallisen treenin salilla ja sitten juoksumatolle. Alussa todella vaikeaa teknisesti, lopussa alkoi kulkea. Nike Pegasus 35
pe: 13 km matolla at 4.37 min/km. Hokien ensilenkki. Kiihdyttelin alkulämmön jälkeen 5 min/km -> 4 min/km. Sen lisäksi joku 300m pätkä 3.30 min/km. Juoksu oli helppoa ja kengät erinomaiset suoraan boxista. Hoka Mach 2
la: 11,88 km at 5.57 min/km. Alussa taas todella vaikeata saada jalat toimimaan. Sitten peilijäisiä ulkoiluteitä, jossa piti olla todella tarkkana, että pysyy pystyssä. Lopussa vähän helpotti ja assu esillä, mutta 5.33 taisi silti olla nopein kilsa. Skechers GOrun Ride 7
su: 25 km matolla at 4.44 min/km. En oo kolmeen viikkoon juossut pidempää lenkkiä tai juurikaan muutenkaan, joten ajattelin pitää matkan kohtuullisena. Juoksu oli nyt helppoa. Alun ja lopun hitaan välissä todella pitkä pätkä 4.33-4.37 min/km välillä. Hoka Mach 2
Yhteensä: 59,88 km juoksua, crossarilla 105 minuuttia, coretunti, pari kertaa salilla ja kaupunkifillarilla vajaat 40 kilsaa

Olen aika tyytyväinen tähän viikkoon ainakin tunnelmien suhteen.

Mainokset