Vaaliviikko: pitkästä aikaa yli satkun

dsc_0815-774x1376.jpgHelmikuun 18. päivä lopetin treeniohjelman. Sen jälkeen juoksua on tullut viikoittain 23, 20, 60, 68, 78, 81 ja 75 km. Yhtään nopeavauhtista treeniä en ole pystynyt tekemään tänä aikana. Tällä viikolla on ollut jo vähän parempi tilanne. Kun tein perjantaina punttia, niin kyykyissä ei sattunut niin paljon takareidessä kuin viikko aiemmin kuin tein ensimmäisen kerran. Aiemmin viikolla juoksin jo kilsan 4.08 min/km vauhtia kun viikko aiemmin 4.30 min/km vauhdissa tuntui, että menen nenilleni. Niinpä lisäsin juoksua juosten tällä viikolla 7 lenkkiä, mikä teki kahdeksaan viikkoon ensimmäisen satkun viikon.

Mennään yhteenvetoon:
ma: 8 km palauttava matolla at 5.15 min/km. Nike Pegasus 35
ti: 12 km matolla at 4.38 min/km. Tosin vähän jo vauhtia, yksi kilsa 4.08 min/km. Nike Zoom Elite 9
ke: 10 km palauttava matolla at 5.08 min/km. Alle 30 min coretunti. Hoka Mach 2
to: 10 km matolla at 4.50 min/km. Yläkropan puntti ja sitten kymppi. Hoka Mach 2
pe: 10,5 km matolla at 5.18 min/km. Salilla jalat, pakarat ja keskivartalo. Ihan puhki ja sitten vielä matolla kevyt juoksu. Nike Pegasus 35
la: 21,41 km at 5.09 min/km. Ensin asemalta Pukinmäkeen 730 metriä ja sitten sieltä kisan katsomisen jälkeen lenkki himaan sisältäen juoksua Vantaanjoen varrella Tammistoon ja takaisin. Skechers GOrun Ride 7
su: 30,36 km at 5.28 min/km. Jalat totaalisen hyytyneet perjantain puntista ja lauantain lenkistä. Yritin juosta hiljaa, mutta silti jotain 23-24 km jälkeen reidet olivat aivan tyhjät. Loppu oli todella haastavaa. Skechers GOrun Ride 7
Yhteensä: 102,27 km juoksua, 30 min core, pari salitreeniä ja kaupunkipyöräilyä joku 30 km.

DSC_0488-1376x774Jotkut juoksijat ovat sanoneet, että Hoka painaa holvikaaren kohdasta. Siihen voisi sanoa, että kokeilkaa Skechersiä. GOrun Ride 7 on erinomainen kenkä. Suht kevyt, hyvin vaimennettu, mutta silti melko nopea. Sanoisin, että se toimii maratonkenkänäkin jollekin 3.15 tasolle ja siitä alaspäin hitaampaan suuntaan ja treenikenkänä sitä käyttää ihan alle 2.10 maratonjuoksijatkin. Niillä voi juosta oikeasti eri vauhteja. Itse olen tehnyt omalla parillani yli 10 pitkistä, jotka ovat olleet yli 30 km pituisia. Nyt parissani on täsmälleen 600 km mittarissa ja vaimennus on edelleen suht hyvä. Todella suosittelen sitä siinä mielessä, että en tiedä juoksisinko noin paljon pitkiä lenkkejä esim. adidaksen Bostoneilla, jotka ovat suht samanpainoiset, eivätkä nämä todellakaan ole hitaat kengät.

Nyt aletaan seurata Eduskuntavaalien lähetystä. Saa nähdä pääsenkö ensi viikolla jo reippaamman juoksun pariin. Aika näyttää. Hyvää vaali-iltaa kaikille.

Mainokset