Pääsiäisviikko toi ennätyskilsat

dsc_1288-774x1376.jpgViime viikko toi ennätyskilsat. Osinhan se johtuu tietysti siitä, että pääsiäisen vuoksi on vapaapäiviä runsaasti, mutta toisaalta syynä on myös se, että takareiteni/pakarani kestää taas juoksua. En oikein voi juosta vielä reippaasti, sillä silloin siellä tuntuu, mutta kevyempi vauhti on helppoa ja kun juoksen kevyesti, niin jalat palautuvat nopeasti. Ainakin jos jalassa on Skechers GOrun Ride 7:t, jotka lähes 700 kilsan jälkeenkin omaavat yhä huiman määrän vaimennusta.

dsc_1327-774x1376.jpgJuoksin viikon kaikki lenkit ulkona, joten sekin on merkittävää. Ilmat olivat niin hyvät, ettei huvittanut edes ryhmäliikunnan jälkeen mennä juoksumatolle. Toisaalta kääntöpuolena asiassa on se, etten tehnyt salitreeniä lainkaan. Siihen pitää saada korjaus tällä viikolla. Toki vedin pari kertaa muutaman leuat lenkkini yhteydessä, mutta aika vähäistä. Samoin rullailua tuli tehtyä liian vähän, korjataan se seuraavalla viikolla. Kiersin viikon aikana nyt kaupunkia hyvin eri puolilla, joten sekin toi mukavan lisämausteensa. Olen oikeasti oppinut tutustumaan paikkoihin juosten.

Mennään yhteenvetoon:
ma: 10,01 km at 5.19 min/km. Mahtava ilta-aurinko, joten kevyt lenkki ennen saunaa. Pari nopeampaa kilsaa, mutta toisaalta metsässä ja rantakallioilla hitain kilsa vain 6.13. Mietin, että täällä on parempi keli kuin Bostonin maratonilla. adidas Boston Boost 5
ti: 10,74 km at 5.02 min/km. Keskivartalotunti, tällä kertaa Töölössä. Oli sama ohjaaja, joka kysyi ”eturivin herrasmieheltä” kuten hän minua kutsuu, pidetäänkö sama ohjelma kuin keskiviikkoisin ja sanoin kyllä. Ei tarvitse opetella uutta. Tunnin jälkeen otin Zoom Elitet ekaa kertaa ulos ja kävin kiertämässä Seurasaaren ympäri. Nike Zoom Elite 9
ke: 11,95 km at 5.15 min/km. Tarkoitus oli juosta puolipitkä, mutta kävin alle functional move -tunnilla ja pari liikettä kuten pistoolikyykyt vetivät reisistä mehut pois. Niinpä lenkistä tuli lyhyempi ja kevyempi. Nike Zoom Elite 9
to: 17,58 km sis. Baltsu 8K at 4.22 min/km. Kävin tosiaan tekemässä Stravaan Baltsu 8K -reitin, joka on tasainen kasin rypistys. Tarkoituksena kehittää siellä vauhtikestävyyttä. Nyt vamma tuntui vielä jalassa, joten tuota kovempaa en voinut juosta ja toisaalta 2,5 kuukauden kevyen rallattelun jälkeen jalat eivät edes kulje kovempaa. adidas Boston Boost 5
pe: 20,43 km at 5.01 min/km. Lenkki lapsuuden maisemiin sisältäen yhden kuntolenkin kiertämisen ja lisäksi kaksi rundia pururadalla ja kaksi kierrosta 250 m radalla. Kevään lämpimin sää, 17C ja aurinkoista. Skechers GOrun Ride 7
la: 27,18 km at 5.23 min/km. Viikon ainoa päivä, jolloin ei paistanut aurinko tai paistoi itseasiassa aamulla, mutta aurinko meni pois just ennen lenkkiä. En siis pysähdellyt kauheasti nyt lenkillä, mutta silti hitain vauhti, koska passailin torstain ja perjantain lenkkien vuoksi. Skechers GOrun Ride 7
su: 28,84 km at 5.07 min/km. Pari todella hidasta kilsaa Villa Elfvigin tuntumassa lintutornien lähistöllä. En siis kokonaisuutena juossut ihan niin hiljaa, mitä keskari sanoo. Pääpaino oli kuitenkin viikolla kilsoissa, joten kieltämättä juoksin hiljempaa kuin mitä pitkiksen tavanomaisesti juoksen. Skechers GOrun Ride 7
Yhteensä: 126,73 km juoksua, 2 ryhmäliikuntatuntia ja n. 20 kilsaa kaupunkipyöräilyä