Viikkoyhteenveto: loppuviikosta kävi rankaksi

Eilen en kirjoittanut blogia. Tuli totaalinen sippaaminen. Perjantaina olin hommissa vain puoli päivää. Pidin ns. 4 tunnin lounastauon käydessäni äänestämässä ja Helsinki City Running Dayn Expossa. Sen jälkeen hetkeksi koneelle, mutten oikeastaan tehnyt mitään tähdellistä. Sitten lähdin salille. Yläkropan puntti, jonka jälkeen Eltsuun tekemään strideja. En uskaltanut juosta kovinkaan kovaa, mutta mihinkään ei sattunut, eikä mikään mennyt rikki, joten edistystä nähtävissä. Olo oli muuten aika voipunut. Ei huvittanut juosta kuin reilut 7 km. Niinpä päätin, että skippaan la-aamuksi suunnitellun ekan tempojuoksun moneen kuukauteen ja lähden katsomaan HCR:ää. Lopulta olin kaikkinensa lauantaina kisoja katsoessa liikenteessä varmaan 8 tuntia. Kävin vain välissä kotona suihkussa ja syömässä. Itsekin juoksin kevyttä vauhtia yli 15 kilsaa. Lopputulos oli se, että olin niin väsynyt, etten jaksanut mitään edes ajatella.

Lauantai-ilta meni jotenkin negatiivisissa fiiliksissä. Kisatapahtumien katsominen toi sellaisen tunteen, että olisin halunnut olla mukana. Toisaalta tajuan sen, etten ole kisakunnossa, kun kolmeen kuukauteen en pystynyt yhtään reippaampaa juosta. Toisaalta ahdisti sekin, etten jaksanut kirjoittaa blogia. Kuvia oli varmaan taas satoja, mutten jaksanut niitä. Se on jännä, että vaikka blogiin panostaa 5-6 tuntia päivässä noin keskimäärin, niin silti tuntuu, ettei kaikkea ehdi ja saattaa tulla sellainen tunne, ettei kaikki mene oikein optimaalisesti tai tule riittävän hyvää jälkeä. Eilenkin näin paljon tapahtumia, mutta mietin olisiko pitänyt käydä aikaisemmin katsomassa paremmat kuvauspaikat jne. Lopulta olin kuitenkin niin väsynyt, etten jaksanut tehdä kuitenkaan mitään.

Tänään heräsin vähän pirteämpänä, vaikka olin edelleen nukkunut liian vähän, mutta pysyin sängyssä pitkään ja lähdin lenkille vasta klo 13. Juoksin vajaat 30 kilsaa ja fiilis parani. Joudun vielä tässä vaiheessa tekemään aika paljon hommia noilla lenkeillä. Se vauhti ei tule luonnostaan kuten ennen, vaan olen varmaan 30s/km jäljessä kautta linjan normaalikunnosta, mutta toisaalta kesäkeli piristi. Eli tavallaan tämä päivä toi uskoa tulevaisuuteen, vaikka lauantai-iltana masensi pahasti.

Yhteenveto:
ma: 9,18 km at 5.25 min/km
. Edellisviikko oli ollut aika rankka, joten ei ollut oikein fiiliksiä juosta. Keräsin vain jotain kilsoja ennen saunaa. Skechers GOrun Ride 7
ti: 15 km matolla sis. 6x1000m. Eka vetotreeni sitten tammikuun, joten otin rauhallisesti. 3×3.45, 2×3.38 ja 1×3.32 oli vauhdit, 600m hölkkäpalautuksilla. Tuntui aika kevyeltä, mutta toisaalta vauhtia oli vähän. Hoka Mach 2
ke: 8,55 km at 5.32 min/km. Perhanan rankka keskivartalotunti alle. Piti juosta kymppi palauttavaa perään, mutta ei kertynyt. Vaikka kuinka kiertelin kortteleiden ympäri, jäi vajaaksi. Nike Zoom Elite 9
to: 18,31 km at 4.56 min/km. Viikon puolipitkä, kulki paljon paremmin. Hoka Clifton 6
pe: 7,67 km at 5.05 min/km. Eltsuun juoksee stridet. En uskaltanut juosta kuin 8x100m, enkä uskaltanut repiä kovin kovaa. Olisi pitänyt varmaan juosta alle radalla, sillä kun lähdin sieltä, juoksin suoraan saunomaan ja tavoitteeksi laitettu kymppi jäi taas haaveeksi. Nike Zoom Elite 9
la: 15,69 km at 5.30 min/km. Katsomassa HCR:ää. Hidas vauhti, koska kuvausta ja valtaosaltaan juoksua niin että kannustuskyltit kädessä jne. Hoka Clifton 6
su: 29,68 km at 5.06 min/km. Tottumattomuus vielä vamman jälkeen matkaan ja vauhteihin. Niinpä 25 km tienoilla alkoi tuntua ja hölkkäsin lopun todella hiljaa. Muutenkin juoksu on vielä vähän vaikeata, mutta kesäkeli toi fiilistä. Hoka Clifton 6
Yhteensä: 104,08 km juoksua, 1 coretunti, salia ja kaupunkifillarointia ehkä 35 km

Tällä viikolla oli kolme todella lyhyttä lenkkiä. Sen vuoksi määrään voi olla tyytyväinen. Ei toki vielä laatua nimeksikään.