Viikkoyhteenveto: nyt mennään kovaa ylöspäin

Mietin eilen aamulla, että kirjoitan Leijonien upeasta tarinasta jotain blogiini. Ajatuksena oli se, että jos sanoisin jotain, niin se ei sisältäisi negatiivisuutta siinä tapauksessa, mikäli Suomi häviäisi finaalin. Toisaalta siitä jäisi jotain puuttumaan, mikäli Suomi voittaisi. Arvoin asian kanssa sen verran, että tajusin, etten ehtisi enää kirjoittaa, sillä piti lähteä pitkikselle. Onneksi näin. Juoksin 36,29 km, minkä jälkeen söin ja tuon jälkeen lepäsin ja valmistauduin otteluun. Matsin jälkeen uni ei tullut ennen kahta, mutta takki oli tyhjä. Niinpä eilen ei tullut blogiakaan päivitettyä. Tänään tilanne on toinen. Tarpeeksi ei tullut nukuttua, mutta ei se mitään. Nyt tehdään, mitä pystytään ja jaksetaan, illalla on sitten saunan ja rentoutumisen aika.

Kokonaisuutena tämä viikko antoi uskoa. Tuon vamman jälkeen on ollut vaikeuksia päästä käyntiin, juoksu ei ole oikein kulkenut. Alle vitosen vauhtiin on täytynyt tehdä töitä. Mä en oikein tiedä, mitä nyt tapahtui menneellä viikolla, mutta oma arvioni on se, että kun olen puskenut pikkaisen kovempaa, niin se juoksu on alkanut kulkea paremmin ja nyt lauantaina oli jo sellainen fiilis, että piti jarrutella, kun juoksin 16km 4.50 min/km vauhdilla. Suoralla assulla tuntui vauhti kipuavan lähelle nelosen vauhtia ja eilisellä 36,29 km pitkiksellä oli sama tilanne. Vauhtia riitti, jalat eivät väsyneet ja vaikken edes juonut lenkillä, tuntui, että olisin voinut juosta pidempään. Luulen, että se torstain lenkki, joka sisälsi 8 km 4.22 min/km ja perjantain 10x100m juoksumatolla, olivat niitä tekijöitä, jotka auttoivat nyt tuon peruslenkkivauhdin kanssa. Nyt on sellainen fiilis, että tästä on hyvä jatkaa ja se on erinomainen asia.

Yhteenveto:
Ma: 11,23 km at 5.03 min/km
. Palauttava saunalenkki, joka sisälsi yhden, reippaamman 4.21 kilsan. Skechers GOrun Ride 7
Ti: 17,90 km at 4.54 min/km. Puolipitkä lenkki. Iltapäivällä oli ollut jopa 24C, mutta olin sisällä. Silloin kun menin ulos lenkille, oli enää 19C, mutta oli se silti kesäistä. Puhdas fiilistelylenkki. Hoka Clifton 6
Ke: 11,69 km at 5.12 min/km. Todella rankka coretunti ensin ja sen jälkeen vain kevyttä juoksua. Mahtava kesäilta. Nike Zoom Elite 9
To: 14,75 km at 4.41 min/km sis. 8 km at 4.22 min/km. Kesäiset kelit loppu, joten enemmän päälle. Ostin metrokortin ja hyödynsin sitä lopettaen lenkkini eräälle metroasemalle. Hoka Clifton 6
Pe: 10 km matolla at 4.40 min/km sis. 10x100m strides. Kunnon punttitreeni alle, mikä sisälsi ekan kerran jalkoja kuukausiin eli kevyesti kyykyt ja maastavedot. Nike Pegasus 35
La: 16 km at 4.50 min/km. Paljon parempi sää kuin luvattiin, alkoi harmittaa, etten juossut pitkistä. Pidin kuitenkin pään kylmänä ja lopetin lenkkini suunnitellusti tai no kilsan meni yli. Hoka Clifton 6
Su: 36,29 km at 4.42 min/km. Maratonmittainen pitkis sateessa. Koko ajan satoi, välillä erittäin rankastikin, ei vettä pitävää takkia, mutta juoksu tuntui hyvältä. Aikaa meni siis 2.50.39, mikä voisi olla joskus maratoniin käytettävä aika. Tällä hetkellä menisi toki vielä kauemmin, mutta… olipas hyvä pitkis. Hoka Clifton 6
Yhteensä: 117,86 km juoksua, coretunti, sali ja ehkä 15 km kaupunkifillarointia

Juoksu sujui koko viikon jotenkin vaivattomasti. Toki en tehnyt mitään kovia treenejä, joista palautuminen olisi ollut haastavaa, mutta noin yleisesti ottaen aika iisisti meni. Niinpä uskon, että nyt se kunto on lähdössä parantumaan.